La 25a edició del cicle assoleix els 113 abonaments i un total de 2.791 espectadors · Maremar de Dagoll Dagom, que tancà la programació dissabte passat, és l’obra amb més localitats venudes
La Temporada de Teatre de Tàrrega 2019–2020, organitzada per la Regidoria de Cultura, ha registrat un 62% de mitjana d’assistència de públic, un augment significatiu en relació al 44% registrat en l’edició anterior. Això suposa una clara recuperació d’espectadors. Així, la temporada actual ha atret un total de 2.791 espectadors, xifra un 29% superior en relació al cicle 2018-2019, quan es comptabilitzaren 2.164 espectadors. Val a dir que en ambdues temporades s’han ofert el mateix número d’obres en cartellera, un total de 9. L’increment de públic també s’ha fet notar en la venda d’abonaments, que ha crescut un 24% (dels 91 abonaments de la temporada anterior s’ha pujat fins als 113).
Aquesta ha estat l’edició número 25 de la Temporada de Teatre de Tàrrega, una de les més veteranes de les terres de Ponent. El cicle ha assolit el primer quart de segle de trajectòria amb el favor del públic i la certificació de la qualitat de la programació. El balanç final es valora molt positivament des del consistori. El regidor de Cultura, Carlos Vílchez, assenyala que “estem fidelitzant espectadors, un dels principals objectius que ens vam fixar, al mateix temps que consolidem un model de programació integrat per diversos gèneres i formats”. Així mateix, “s’ha registrat un augment notable d’espectadors menors de 18 anys gràcies als descomptes que oferim a la gent jove”, conclou Vílchez. Per la seva part, la tècnica Teresa Garcia posa de relleu l’èxit del nou Carnet Tàrrega Cultura (reformulació de l’antic carnet d’usuari de la Biblioteca), el qual ha doblat de llarg el número d’espectadors que s’han acollit als descomptes (de 93 persones ha augmentat fins a 209).
Dagoll Dagom, la proposta amb més públic
De la programació, l’espectacle que ha gaudit de major assistència ha estat Maremar de Dagoll Dagom amb 524 espectadors, gairebé a punt de penjar el cartell d’”entrades exhaurides”. El muntatge, que fusiona un text de Shakespeare amb cançons de Lluís Llach, fou l’encarregada de tancar el cicle el passat dissabte 15 de febrer. Li segueix La tendresa, un altre muntatge de Dagoll Dagom, aquesta vegada coproduït amb T de Teatre, que va atraure 425 espectadors. En tercer lloc se situa Shirley Valentine, nova versió del popular monòleg protagonitzat per Mercè Arànega, que va portar fins al Teatre Ateneu 367 persones. La proposta que ha representat el gènere de la dansa també ha gaudit de força acceptació: Terrenal de La Mov congregà 238 espectadors.