Carles Viarnès ha encetat la programació musical del Festival Embarrat. El públic s’ha deixat atrapar per l’ambient mínimal que ha creat amb la sonoritat del seu piano a la nau número 5 i els efectes electrònics. Els visitants també han passejat per l’exposició La Gran Màquina, atents a les propostes que s’hi poden veure. Totes elles obres d’artistes compromesos que provoquen la reflexió en l’espectador.
A la tarda, un recorregut inaugural per la fàbrica i els tres espais de la ciutat on hi ha exposicions van donar el tret de sortida al Festival. En aquesta instal·lació de Rubén Tortosa hi ha aquesta mena d’impressora que fa reflexionar sobre la manera de veure de la màquina. Ella és qui, de manera autònoma, registra i dibuixa les siluetes sobre la paret de manera alienant i acumulativa. A les sales nobles del Museu Comarcal s’hi pot trobar una exposició que complementa el documental de l’arstista Mireia Sallarès, Las Muertes Chiquitas. Un acurat treball d’investigació sobre l’orgasme femení realitzat a Mèxic que també es projecta durant el festival.
Amb l’Embarrat Tàrrega aposta per a una nova iniciativa cultural transgressora que ofereix una nova activitat al Museu dela Mecanització Agrària Cal Trepat.
Després de l’actuació dels Puput ahir a la nit, avui l’Embarrat continua amb més art i més música.